دود کردن موتور گاهی اوقات که درهنگام گازدادن کم یا زیاد میشود |
1 – سنسور سرعت خودرو 2 – گرفتگی و کثیفی فیلتر بنزین |
درسربالایی ها و هنگام شتاب گیری | 1 – پمپ بنزین |
خودرو درسربالایی ها شتاب لازم ندارد ولی به سمت سرپایینی بدون مشکل است |
1 – سنسور مپ ( منیفولد) 2 – اگر موتور تعمیر شده است تسمه تایم چک شود |
در سربالایی و هنگام دنده معکوس خودرو ریپ میزند | 1 – سنسور سرعت خودرو |
درشتاب گیری موتور مکث دارد ( سکته میزند) |
1 – فیلتر بنزین خراب است 2 – شمع ها و وایر 3 – برای 206 بهتر است از شمع سوزنی اصلی استفاده شود |
خودرو درهنگام گازخوردن یا برداشتن پدال گاز دچار دور موتور نامنظم (ریپ) میشود | 1 – سنسور مپMAP |
موتور کشش ندارد و مصرف بنزین افزایش یافته است |
1 – خراب شدن و نیم سوز شدن کویل 2 – کثیف بودن فیلتر هوا 3 – شمع و وایرها ( برای 206 بهتراست از شمع سوزنی اصلی استفاده شود) 4- به هم ریختن برنامه ایپرامECU |
موتور کشش ندارد |
1 – نشتی یا گرفتگی انژکتورها 2 – به هم ریختن برنامه ایپرامECU |
کاهش دور موتور به مقدار قابل توجه درزمان گرفتن کولر دردور آرام خودرو | 1 – خرابی استپر موتور |
گازخوردن بی دلیل پس از روشن شدن موتورخودرو | 1 – خرابی استپر موتور |
خودرو بی دلیل گاز می خورد و یا دور موتور بالا میرود |
1 – استپر موتور 2 – سنسور و موتور دریچه گاز ( درصورت وجود) 3 – مپ سنسور ( سنسور فشار هوای ورودی) 4 – ایراد سیم و پدال و دریچه گاز 5 – سیستم ورودی هوا و منیفولد (نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز) 6 – سنسور دور موتور 7 –ECU موتور ( ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود ) 8 – انژکتر ها و غیره 9 – ممکن است دراثر شستشوی موتور و یا بارندگی به بعضی از سنسورها مانند کیلومتر آب رسیده باشد و باعث کارکرد نامنظم و بهم ریختگی آی سی یو شود. معمولاً با فلش رفع عیب میشود |
نوسان دور موتور دردور آرام و کاهش افزایش دورموتور |
1 – ترمینالهای سوکت دریچه گاز ممکن است سولفاته شده باشند 2 – خرابی استپر موتور 3 – نشتی هوا از اتصالات مجموعه هواکش تا دریچه 4 – تنظیم نبودن پتانسیومترCO در پیکان وRD 5 – کثیف شدن نوک سنسور دور موتور 6 – انژکتورها 7 – شمع ها 8 –ECU موتور (ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود) |
خودرو دردور آرام بد کارمیکند و مصرف سوخت زیاد است |
1 – سنسور دمای آب 2 –ECU موتور ( ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود) |
نوسان دورموتور دردورهای بالا | 1 – کثیف بودن یا آب خوردگی سنسور دریچه گاز |
هنگامیکه خودرو سرد است دورموتور در حد نرمال و درموقع گرم بودن دورموتور تا حالتCUT OFF بالا میرود | 1 – سنسور دریچه گاز |
بالا رفتن دورموتور (پراید بدون فرمان هیدرولیک ) و نوسان دردور آرام | 1 – اتصال بدنه شدن سیم فشار هیدرولیک ( از اتصال بدنه بودن ممانعت شود) |
بالا نرفتن دورموتور از یک حد خاص | 1 – پتانسیومتر دریچه گاز |
با گازدادن خودرو خاموش میشود |
1 – پتانسیومتر دریچه گاز 2 – ممکن است پمپ بنزین ضعیف باشد و فشار سوخت کم شده باشد 3 – احتمال دارد منفی دریچه گاز قطع باشد . مسیر هرسه سیم را تاECU چک کنید. اگز سالم بودECU را بازکنید و مسیر منفی را با یک سیم اتصال کوتاه کنید . اگر درست نشد ایپرام را برنامه ریزی کنید درغیراینصورت آی سی دریچه گاز تعویض شود و همچنین مسیرهای روی برد چک شود. |
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.