تعمیرات خودرو

  • ۰
  • ۰

محدودیت در طراحی

اتصال مکانیکی (کوپلر) یکپارچگی بیشتری را در سازه برقرار خواهد کرد که باعث می شود در برابر حوادث ناشی از خطای انسانی، بارهای لرزه‌ای و سایر حوادث طبیعی مقاومت بسیار بالاتری نسبت به اورلپ دارند. طبق آیین نامه‌های طراحی بتن کوپلر، باید به طور معمول مقاومت کوپلر حدود 125% تا 150% بیشتر از مقاومت اورلپ ‌باشد.

روشی قابل اطمینان

کاربرد کوپلر به عنوات اتصال مکانیکی قابل اعتماد است زیرا استحکام گیری اورلپ از طریق اثر متقابل با بتن باعث افزایش طول اورلپ خواهد شد. در این صورت اورلپ کارایی سیکلی ضعیفی خواهد داشت و همانطور که می دانید میلگرد اضافی جهت جلوگیری، باعث از هم پاشیدگی بتن را همراه دارد، اتصالات مکانیکی (کوپلر) به نسبت اورلپ بسیار قابل اعتمادتر می باشد به دلیل اینکه جهت انتقال بار به بتن بستگی نخواهد داشت.

هزینه های پنهان

اگر بخواهیم از میلگردهای دارای پوشش ضدخوردگی استفاده کنید باید بدانید بسیارگران هستند و گاهی طول های زیادی از آن ها با استفاده از اتصال مکانیکی اورلپ مورد نیاز خواهد بود، ولی نصب کوپلر هم سریع و آسان می باشد و نیاز به تخصص کارگر و هزینه دستمزد بالای آن نمی باشد، از این رو اتصال مکانیکی با کاهش هزینه دستمزد کارگرها و افزایش سرعت پیشرفت امور کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها را در بردارد.

تکنیک تراش - ساخت کوپلر

  • ۰۰/۰۴/۲۸
  • هانیه اکبرپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی